Next Page  23 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 23 / 52 Previous Page
Page Background

22

בידי החוקרות

נביא מספר מצומצם יחסית של ציטוטים, אך

חשוב לציין שהתוכן שלהם מייצג

עמדות והת

נהגויות

נפוצות בקרב

המרואינים, ולהבנתנו (ובאופן העולה בקנה אחד עם הממצאים שהתגלו בניתוח השאלונים

הכמות

ניים שנאספו ממדגמים גדולים מאוכלוסיות המחקר) גם באוכלוסיות המחקר

.

התמות שעלו מתוך איסוף

החומרים הן: קבלת אנשים עם צרכים מיוחדים, מיומנויות, הערכה עצמית וכישורי מנהיגות.

על מנת להקל על קריאתו, הדו"ח אינו מציג את הפרוצדורות הסטטיסטיות בהן נעשה שימוש בניתוח

הכמותני,

אולם

אלה זמינים

לעיון אצל החוקרות.

כיצד ועד כמה

ה שפיע ה

הפעילות

כנפיים של

קרמבו

" על

עמדותיהם,

מודעותם והתנהגותם

של החונכים

(שאלות

1-2)?

קבלת אנשים עם צרכים מיוחדים

קבלה, נגישות, חיוביות, חשיבה מחוץ לקופסא עם אנשים אחרים

אינני יכול

ה לעשות זאת

לבד אלא רק עם הקבוצה שלי,

ובעז

רתה אני יכול

ה לעשות הכל.

(חונכת מנס ציונה)

א' (

חונך מי

בנה) הצטרף ל

"כנפיים של

" קרמבו

לפני שנה. הוא תלמיד כתה י' ומספר סיפור

שארע בבית ספרו

בהיותו תלמיד כתה ז': "היה ילד בכתה שלי עם אוטיזם קל ואני ראיתי אותו כשונה. הרבה תלמידים צחקו עליו. זה

היה מאוד עצוב. אחרי שהצטרפתי ל

"קרמבו"

הרגשתי שזה היה פוגע ומעליב.

הזמנתי את אותו הנער להצטרף

" קרמבו "ל

והוא סירב

."

השינוי

שמעיד עליו

א' הוא

קוגניטיבי

,

רגשי

והתנהגותי

. חשיפתו לעקרונות

תכנית

הפעילות

של

"כנפיים של

" קרמבו

עזרו לו לעבור ממצב של חמלה ועצב למצב ביקורתי ולה

מליל אותו לכדי

תחושת

עלבון ופגיעה ב

. זולת

בנו

סף לכך, ב

ההתנה ה מישור

גותי, א' פעל בנושא והציע ל

נער להצטרף לתנועה. ההשפעה של התנועה על א'

היא

משמע

ותית ביותר.

עם זאת,

יתכן ש

אותו נער

נפגע

פעם נוספת, הפעם על ידי א',

מפני שההזמנה להצטרף

יכ " קרמבו "ל

לה להתפרש על ידו כהתייחסות אליו כשונה.

בתשובה לשאלה

/ לוקח את/ה מה " הפתוחה

ת מקרמבו

"

שהופיעה

בשאלון לחונכים

,

חונכת מנתניה (פעילה בין

3

4

שנים בתנועה) כתבה: "בקרמבו למדתי לראות שלכולם יש צרכים מיוחדים, כל אחד והצורך שלו ואף אחד

לא באמת שונה מהאחר. כמו שאלינו לא מתייחסים כמסכנים ככה לאף אחד לא צריך להתייחס כמסכנים.

למדתי

כמה כוח רצון יכול להשפיע

" .

ביטויים מסו

ג זה חוזרים על עצמם פעמים רבות

ע

ל ידי חונכים רבים מתוך

המשיבים

לשאלון

. הת

שובה מדגימה

"שפה קרמבו

א

ית" שנשמע

ה

שוב ושוב בקרב הצעירים

(ראו התייחסות בהמשך

ב

עמ'

43).