Next Page  29 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 29 / 52 Previous Page
Page Background

28

בראיון

שערכ

נו איתו שהכלי לא דרוש לו אישית, אך הוא מבטא את הצורך של חניכים אחרים. הוא סיפר שבזמן

פעילות שהתקיימה בהוד השרון

"חונך העל"

(חונך מתוך קבוצת החונכים שיש לו אחריות מוגברת על הפעילות)

נ

תן הנחיות ממוקדות על הפעילות ומה נדרשים לעשות

' . ט בה

שם לב שחברים רבים לא מבינים

. אותה

לכן

הוא

הציע לאמץ שיטת עבודה המפנה זמן כחלק אינטגרלי מהפעילות

לצורך תיווך הפעולה לחניכים

. כתוצאה מכך,

הדבר נעשה בכל הסניפים ומאפשר

מאז זרימה יעילה מאוד של הפעילות. טענה זו אוששה בתצפיות שערכנו בכל

ארבעת הסניפים.

גם הניתוח

הכמותני של השאלון לחונכים

מחזק את

הטענה

שהחונכים חשים כי הם רוכשים ידע מקצועי במהלך

פעילותם בקרמבו.

סיכום הממצאים מופיע בגרף הבא.

הגרף מתאר את ציוני מידת ההסכמה עם

ה

היגדים המתוארים

שנתנו החונכים (הציונים

מופיעים

בסולם

1-4 ,

כאשר

1

מביע אי הסכמה מוחלטת, ו

אילו

4

משקף הסכמה מלאה. בשאלון עצמו ערכי מידת ההסכמה הוצגו

למשיבים באופן מילולי).

כל הציונים

שנתנו המשיבים

נעים בין

3

ל לבין

4

, ולכן מעידים על תחושת לימוד במהלך

תקופת

פעילותם בתנועה. למרות

מגמה בהבדלים

בין

שיפור

יכולות הקשורות לפיתוח פעילויות קיימות לבין פיתוח

פעילויות חדשות על ידי החונכים עצמם, לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין ההיגדים השונים.

לסיכום,

ניתוח הנתונים האיכותניים

ו

הכמותנייים מעלה תמונה עקבית, לפי

הם החונכים תופסים ש"כנפיים של

קרמבו" העניקה להם

מיומנויות הקשורות לפעול

םת

המקצועית

כחונכים.

הערכה עצמית

(ערך עצמי, מצב חברתי ושייכות)

” קרמבו “

בונה את הביטחון העצמי יותר מכל תנועה אחרת

-

היא מעלה את הביטחון העצמי של כל משתתפיה.

(חונכת מיבנה)

ק ר מ בו

"

ל מ דתי ל ה מ צי א פ עי לו יו ת

ב ע צ מי ע בו ר ח ני כי ם

.

ק ר מ בו

"

ל מ דתי ל ת כ נן פ עי לו י ו ת ע בו ר

. ח ני כי ם

ק ר מ בו

"

ל מ ד תי ל הו בי ל פ עי לו יו ת ע ם

ה ח ני כי ם

.

ק ר מ בו

"

ל מ ד תי ל ס כ ם פ עי לו י ו ת ע ם

ה ח ני כי ם

.

ק ר מ בו

"

ל מ ד תי ל הת מו ד ד ע ם ב עיו ת

משמעת של ח ני כי ם

.

3.37

3.33

3.60

3.56

3.52

היגדים הנוגעים לידע מקצועי שנרכש

על ידי החונכים