Next Page  31 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 31 / 52 Previous Page
Page Background

30

האיכותניים לא נאסף מידע בנושא זה היות

ו

שאלות אישיות וחושפניות מסוג זה עלולות להביך את המשיבים

(בפרט בגיל רגיש זה).

עם זאת, העניין

הו

עלה בשאלונים לחונכים עליהם התשובה הייתה אנונימית.

בתגובה לשאלה "איך היית מתאר/ת

את מצבך החברתי בבית הספר כיום?" דיווחו החונכים על ציון ממוצע גבוה מאוד של

4.45

(בסולם

1-5

) עם

סטיית תקן של

0.78 (

למעשה,

קרוב ל

47%

ענו כי מצבם החברתי "טוב", וא

ילו כ

-

41%

מהם ענו כי הוא

"מצוין"). יש לציין כי

גם

אחוז התשובות היה גבוה: רק

6.2%

מהנשאלים ענו כי השאלה איננה רלוונטית

(כיוון

שאינם נמצאים במסגרת בית ספרית)

ו/או שאין הם מעוניינים להשיב עליה, מתוכם

2.6%

משיבים שנמצאים

בתקופת השירות הצבאי ו/או לאחריו.

מעניי

ן מכך, על פי נתוני השאלון

,

51%

מה

משיבים ענו כי מצבם החברתי השתפר

ואילו

43%

מהמשי

בים ענו כי

הוא לא השתנה (ראו את הגרף בהמשך

). יש לציין בהקשר זה, כי ממצא מקובל מהספרות הוא שבני נוער הנמצאים

בקצוות קשת הסטטוס החברתי (כלומר, דחויים מאוד ומקובלים מאוד

, אולם לא

מי שנמצאים בטווחי הביניים

)

נוטים לשמר את מעמדם החברתי במהלך תקופת גיל ההתבגרות במסגרות החברתיות השונות בהם הם פועלים ולא

לשנות אותו באופן דרסטי, כולל לא במעבר בין המסגרות החברתיות (לדוגמא:

(Zettergren, 2005)

, (טל,

2002

)). לפיכך, תוצאות אלה מתאימות להתפלגות

ציוני הסטטוס החברתי עליו דווחו החונכים המתוארים בפסקה

הקודמת.

חשובה לעניין מחקר זה גם תפיסתם של החונכים את השפעת "כנפיים של קרמבו" על מצבם החברתי

שנראית

מעורבת (ראו גרף

בהמשך

.)

לפיכך, התוצאות לא נותנות מענה חד משמעי לנושא.

43%

51%

6%

האם לדעתך בתקופת פעילותך ב

” קרמבו ”

מצבך החברתי

לא השתנה

השתנה לטובה

לא רלוונטי

/

לא מעוניינ

ת /

להשיב