Next Page  37 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 37 / 52 Previous Page
Page Background

36

הילד/ה שלי", ו"נראה ש

” קרמבו ”

תרמה לפיתוח הביטחון העצמי של הילד/ה שלי".

בהיגדים הנוגעים לביטחון

העצמי והמצב החברתי של ילדיהם עסקנו בסעיף הרלוונטי. נתמקד כעת בהיגדים ה

רלוונטיים לעמדות והתנהגויות

הרלוונטיות לרגישות חברתית.

מעניין

בעוד שה

הורי

ם תופסים את ילדיהם כבעלי רגישות חברתית כלפי האחר והשונה, רק כ

- 67%

(

CI=±6.62%

, כלומר, ברמת וודאות של

95%

, אחוז המסכימים עם הטענה נע בין כ

- 60%

לבין כמעט

74% )

מתוכם סבורים כי ניתן לזהות דפוס של שיפור ברגישות חברתית זו. באופן דומה,

63%

(CI=±6.81%)

מההורים

סבורים כי ניתן לזהות דפוס של שיפור בפעילותם של ילדיהם ביחס לאחר והשונה. במילים א

חרות, בעוד שיש

בכל אחד מהמקרים רוב להורי

ם הסבורים ש

תהעל ” קרמבו ”

ה את רגשותם ורמת פעילותם של ילדיהם בכל הנוגע

לאחר ולשונה, קיימת קבוצה גדולה

של הורים שסבורה שילדיהם הגיעו ל

” קרמבו ”

כשהם טעונים בערכים של

קבלת האחר והשונה מלכתחילה. יתרה מזו, קבוצה משמעותית סבור

ה שילדיהם אף נהגו לפעול למען שיפור מצבם

של

המוחלשים בחברה קודם לפעילותם ב

” קרמבו ”

. במילים אחרות, מיעוט גדול של ההורים סבור שהפעילות של

ילדיהם ב

” קרמבו ”

מתעלת ערכים והתנהגויות קיימים.

לסיכום סעיף זה, החונכים סבורים כי רגישותם החברתית וההתנהגותם כמנהיגים חברת

יים השתפרו במהלך שנות

פעילותם בתנועה. יתרה מזו, נראה כי הם מפעילים בפעולות בתנועה סט כלים ההכרחיים ליצירתה של מנהיגות

חברתית. הוריהם של החונכים מסכימים כי האחריות החברתית של ילדיהם כלפי האחר והשונה, כפי שזו באה לידי

ביטוי בעמדות ובמעשים, היא גבוהה. עם זאת,

הם חלוקים בשאלה אם ניתן לייחס זאת ל"כנפיים של קרמבו", או

שילדיהם הגיעו ככאלה לתנועה מבית

. בכל מקרה הם סבורים

ש

תנועת "כנפיים של

נה נת " קרמבו

לילדיהם את

ההזדמנות לפתח ערכים

. אלה

כיצד ועד כמה התרחבה ההשפעה של התנועה אל המעגל השני (שאלה

3 ?)

כמו

שאבן

הנזרקת

ש למים

יוצרת סביבה אדוו

–ה

כל מי

ששומע על התכנית מתרגש ממנה.

(מתוך דיון שהתקיים בקבוצת מיקוד ביבנה)

לאחר שסיימנו לבחון את תהודת

תכנית

הפעילות של התנועה במעגל המשתתפים, עברנו לבדוק האם וכיצד זו באה

לידי ביטוי במעגל הסובב את המשתתפים, שחשיפתו לפעילות התנועה

איננה ישירה ומתווכת, אם בכלל, על ידי

המשתתפים.

מתוך הראיונות עם ההורים

התרשמנו כי

סם מרבית

בורים כי

אין לתנועה השפעה על עמדותיהם ו/או פעילותם

האישית.

כך, לדוגמה, מספר אב מנס ציונה כי "...

תמיד בעניים פקוחות. גם בתור סטודנט בחיפה

הלכתי

לעזור

לתלמיד שהיה חולה

סרטן.

עשיתי זאת מעצמי

והרגשתי שאני

צריך לתרום. אני שמח שהבן שלי מודע ומרגיש

גם

כך".