Next Page  40 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 40 / 52 Previous Page
Page Background

39

הציון בממד. במילים אחרות, גם בשני המקרים שהיו גבוליים מבחינת המובהקות הסטטיסטית, משך החשיפה

שיפ

ר את עמדות המשיבים ביחס לבעלי המוגבלויות.

בשני הממדים הנוספים

"מחשבות חיוביות" ו"פעולות הרחקה"

לא נמצאה עדות סטטיסטית להשפעות.

לסיכום

פרק זה,

כ

כלל, נראה

שההורים אינם חווים שינויים גלויים שהם מודעים אליהם בעמדותיהם ו/או

התנהגותם

בעקבות פעילות ילדיהם בתנועה. למעשה, עמדתם ביחס לבעלי מוגבלויות היא חיובית בהרבה מנתוני

האוכלוסיה הכללית, אולם עמדות חיוביות אלה

לא מתורגמות אצל רובם לכדי אקטיביזם חברתי

. עם זאת, לפחות

בקרב

קבוצת ההורים שבחרו לענות על השאלון

,

נתגלתה השפעה מובהקת

ולא מודעת

בין משך החשיפה

המתווכת של ההורים על ידי ילדיהם ל"כנפיים של קרמבו" ועמדותיהם ביחס לבעלי מוגבלויות. תוצאות אלה

מחזקות את האפשרות שפעילות החונכים ב"כנפיים של קרמבו" משפיעה בטווח הבינוני על עמדותיהם של

המעגלים הקרוב

ים אליהם

בכל הנוגע לבעלי מוגבלויות

(לפחות בקרב מי שעמדותיהם חיוביות ביחס לעניין

מלכתחילה)

. תוצאות אלה גם מתאימות לחווייתם של החונכים (ראו את התוצאות שדנות

בכך

בשאלון החונכים) כי

אכן ביכולתם להשפיע על מעגלים קרובים אלה.

חשיבות תוצאות אלה היא בעצם הדגמתה של השפעה עקיפה של

פעילות החונכים על מ

עגל הקרוב להם

, כאשר החונכים מתפקדים כסוכני שינוי

.

התייחסות לסקר הורי

ניכים חה

שהועבר על ידי גב' אביבית א

ץוור

בשנים האחרונות העסיק

ה הנהלת

"

כנפיים של קרמבו

"

את גב'

אביבית ארוו

ץ (פסיכומטריקאית ומעריכה) בביצוע

סקרים

-על

אודות התנועה.

מטרת

סקרים אלו הייתה בעיקרה "מעצבת

:"

היא התמקדה בשביעות רצון מהפעילות

ולמידה ממשובים לצורך המשך פיתוחה

. חלקים מתוך הסקר להורי החניכים מתייחסים להשפעה של התנועה על

החניכים (דרך

עיני

ההורים).

מאפייני הסקר

:

o

לסקר השיבו

99

הורי חניכים

, מתוכם

70%

נשים,

24%

גברים,

והיתר לא ציינו את מינם.

o

34%

מילדיהם פעילים בתנועה שלוש שנים ומעלה,

26%

פעילים כשנתיים,

30%

פעילים

כשנה, והיתר לא השיבו.

o

הורה אחד לא

השיב

לחלק ניכר מהשאלות, ולכן איננו מדווחים על תשובותיו. לכן, ניתוח הסקר

מתבסס על

98

נסקרים בלבד.

הגרף הבא

מתאר את האופן בו

תופסים הורי החניכים את השפעת הפעילות על פיתוח כישורים שונים של ילדיהם.

הגרף

מציג את

פיזור

התשובות שהתקבלו

בניכוי אלה שהשיבו "לא רלוונטי":