Next Page  43 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 43 / 52 Previous Page
Page Background

42

מלווים

מספיק

ויכול

להיווצר

מצב

שחונך

ירגיש

שלו שהחששות

והדחיה

שלו

מהילדים

הם

לא רגשות

לגיטימים

כולו שכל במקום

. קבלה

כך כל הם לעיתים

לחוצים

הרבה

מעבר

. לנדרש

מאוד חשוב

את ללוות

ולתת החונכים

לגיטמיות

לכך

שזהו

תהליך

ולא ארוך לעיתים

בהכרח

יתכן פורש חונך אם . פשוט

והליווי

לא

. הצליח

של כנפיים

קרמבו

היא עבורי

הרבה

מעבר

לתנועת

או נוער

לאחהצ

היא . חופשי

אולי הדרך

היחידה

שבאמת

יכולה

ליצור

שינוי

משמעותי

."

ראיונות עם

החניכים

בתיווך

החונכים

בניסיון

את לכלול

קולות

החניכים

קבענו

עם ראיונות

משתתפים

הוד סניף ב

תוך . השרון

סיוע קבלת

מהחונכים

,

השלמנו

ארבעה

ראיונות

- מובנים

למחצה

.

החניכים

עם בנוח יותר הרגישו

החונכים

, שלהם

והחונכים

שמחו

לסייע

עם

התקשורת

הדוק קשר קיים כי ברור היה . בינינו

. ביניהם

התקשורת

התאפשרה

באמצעות

ולוח עין קשר

כתיבה

(

. ) טאבלט

רבות פעמים

קרה ש

ניחש " החונך

את"

התשובה

והחניך

את דחה או אישר

. הצעתו

מתוך ארבעת ה

משתתפים

,

אחים יש מהם לשניים

שאינם

בעלי

צרכים

מיוחדים

של כנפיים "ב שפעילים

" קרמבו

כחונכים

.

להלן

של סיכום

אותם

: ראיונות

הראיון עם ב'

- בת ה

19

נמצאת

7

שנים "בקרמבו"

.

שלה החונכת

נמצאת

' ב. שנייה ה שנהה זו איתה

יושבת

בכיסא

גלגלים

,

עם מדברם

עיניה

ולשונה

והחונכת

"

מתרגמת

"

למראיינת

את

' ב. דבריה

" קרמבו " את אוהבת

שם לה שיש משום

היא . חברים

אוהבת

פעילויות

, ספורט

אומנות

ומוזיקה

היא .

" ליםאמור"ה את מאד אוהבת

ואוהבת

את

החונכת

. שלה

היא אוהבת

את

הופעתה החיצונית של

החונכת (

ו השיער

זה את ), שלה הבגדים

שהיא

מקשיבה

את ו לה

מערכת

היחסים

ביניהן

באופן כללי

היא .

מתגעגעת

אליה

. יחד לא כשהן

היא בבית

עם " קרמבו " על מדברת

ההורים

ואחת שלה

מאחיותיה

היא .

יותר " קרמבו " את אוהבת

בית את מאשר

, הספר

שיש משום

ב"קרמבו"

פחות

כללים

היא לכן ו

מרגישה

. ר יות חופשייה

שלה החונכת

אומרת

שהיא

איננה

זוכרת

הן מתי

למדו

עם אחת לתקשר

. השנייה

בתחילה

השתמשו

( בלוח

טאבלט

מהרה עד אך ),

וויתרו

היו לא הן . עליו

זקוקות

יותר לו

.

הן לעיתים

נפגשות

בחוץ

. לכך זמן כשיש

הראיון

' עם ט

' ט

בן חניך הוא

20

שנמצא

בתנועה

מתחילת

הוא דרכה.

בכיסא

גלגלים

ואינו

יכול

הוא . לדבר

עם בלוח משתמש

אותיות

ובעיני

ו על מנת

לתקשר

את הקים הוא .

הוועד

עבור המנהל

המשתתפים

הבוגרים

הם .

מקבלים

החלטות

בין םואילת הנוגעות

הפעילויות

גיל ,

המשתתפים

וה

רמה

הקוגניטיבית

' ט. שלהם

והחונך

שלו

יחסי את מנהלים

של הציבור

הסניף

באמצעות תפעול

עמוד

הפייסבוק

. שלו

בשנה

טס ' ט שעברה

יחד לפולין

עם

הקבוצה

גם.

הוריו

הצטרפו

.

האח

ט' של התאום

על אחראי

הלוגיסטיקה

' ט. בסניף

הוא

החניך

וינה שצ " תיווך ה תדק" את שהציע

ח"בדו

ב

עמ'

2

7.