Next Page  47 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 47 / 52 Previous Page
Page Background

46

"

ההתקדמות

של

. שלי חניכה

והתקדמויות

רואה אניש . סניף אחרות

יש אחד שלכל

אבל , בעיות

הילדים

עם האלה

כמה

[הם] ש, להם שקשה

, חמים

צוחקים

ומחזירים

עוד . אהבה

בלי , תיים יאמ שהם – משהו

משחקים

,

או אוהבים

לא

. אוהבים

ואני

". זה את אוהבת

שימוש ב

אוצר

מילים

שניתן

ה תפיס ל לייחסו

החינוכית

של

התנועה

התפיסה החינוכית של התנועה מושתת על שלושה מרכיבים: עידוד לעצמאות (במובנו כאפשור חופש פעולה

לבחור בחירות חופשיות ככל הניתן, גם בתנאים של מוגבלות, לצורך הפיכתו של המשתתף לשותף אמיתי

בפעילות), עידוד המשתתפים בהתאם ליכולותיהם ופיתוח כישורי הובלה והנעת שינויים ב

כלים העומדים לפניהם

ובמסגרת יכולותיהם (עוד על כך במסמכי "התפיסה החינוכית" של התנועה). בהתאם לכך, הפעילות

המתווכת

לחניכים על ידי החונכים נסמכת

על

עקרונות של

כבוד

, האדם

הבנה

והקשבה

,

ראייה

, חיובית

נגישות

והתאמה

,

עידוד

לעצמאות

ו

הדדיות

(ראו פירוט במסמכי "הגישה המקצועית" של התנועה)

.

מעבר לאמור בדו"ח עד כה,

מצאנו כי

אלה כל

מהדהדים ב

שפת

המשתתפים

. הנה, למשל,

בתשובות שניתנו

לשאלה הפתוחה בשאלון "מה

תיקח איתך מ"כנפיים של קרמבו":

"...

, קבלה

נגישות

,

, חיוביות

מחוץ חשיבה

לקופסא

עם

אנשים

– אחרים

ה/ יכול אינני

עם רק אלא לבד זאת לעשות

, שלי הקבוצה

ובעזרתה

ה/ יכול אני

". הכל לעשות

שינה זה"

. אותי

כל קודם

ביכולת

הכוס חצי את לראות

אני מה . האין את ולא היש את. המלאה

יכולה

ללמוד

. ממנו

לא הוא אם גם

לא, מדבר

". מבט מיישר

אדם בן מכל "

אפשר

ללמוד

ולגלות

דברים

". חדשים

אדם הפכתי "

יותר אכפתי

וסובלני

יותר

לקשיי

". האחר

השימוש ב

מילה"

" התנדבות

במהלך הראיונות ניכר היה ש

המשתתפים

לא

תופסים

את פעילותם כהתנדבות. למעשה, מילה זו עלתה בהקשר

של

האופן בו

הם חושבים שה

אחרים

(קרי, מי שאינם פעילים בתנועה)

רואים

את

השתתפותם

הם : "" קרמבו "ב

חושבים

שאנחנו

מתנדבים

,

אבל

אנחנו

יודעים

שאנחנו

יחד זמן מבלים

ובונים

. חברות

חלק אנחנו

ממשהו

משמעותי

."

כזכור, תפיסה זו באה לידי ביטוי גם בשאלון החונכים. עם זאת, בשאלון נמצא מיעוט משמעותי שכן תופס את

פעילותו כבעלת ממדים התנדבותיים

.

את (ראו

ה

ערת השוליים בעמ'

32

המתי

י

חסת לעניין זה.)

מסקנות

והמלצות

"וד

ח זה פתח בהסבר מדוע הערכת התהודה של פעילות תנועת "כנפיים של קרמבו" אצל החונכים מורכב

ת

לאור

גילם של החונכים וייחודיות פעילותה של התנועה בנוף המקומי והגלובלי.