Next Page  42 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 42 / 52 Previous Page
Page Background

41

(לדוגמא: "הן [החונכות] מדהימות"; "

החונכים

עם מגיעים

אהבה

לילדים

ולתפקיד

. שלהם

לכל בסיס היא אהבה

צריך לא "; " קשר

להתאמץ

יותר

. מידי

פשוט

שהם מי להיות

[החונכים]

.

שמחים

חברותיים

ומקבלים

.)"

22%

מהם ציינו את הצורך בהכשרות נוספות העוסקות בלקות הספציפית של ילדם וניסיון עם אוכלוסיית היעד. כך

כותבת

אם לחניך שפעיל בתנועה למעלה משלוש שנים: "

[יש צורך ב]

הרבה

סוג לפי הדרכה

של הבעיה

החניך

הספציפי

שהם

מקבלים

. [זה]

יעזור

גם

וגם לחונך

לחניך

בקשר

ובפעילות

אם ".

נוספת

לחניך

שנמצא על הקשת

האוטיסטית ופעיל

בתנועה מזה שנה

מתייחסת לצורך של החונכים להבין את הלקויות על הקשת האוטיסטית ואת

האתגרים הספציפיים שאלה מעוררות

" :

... שלי לבן

הלקות

יושבת

על

העולם

התבניתי

ועל שלו

מאוד טקסים

מורכבים

הזמן את צריך אשר

אותם להבין

ולפעמים

להתאים

את

הפעילות

מ"ע מסביב

שיוכל

בין לשלב

עולמו

לבין

הרצון

שלנו

. פעיל שיהיה

[יש צורך ב]

את יותר למידה

הלקות

האוטיסטית

זה מה ועל

כמה עד . מתיישב

שניתן

היות

והמוגבלות

מאוד שלו

."תי ספציפ

לאור חשיבות הקשר שבין החונכים והחניכים

, ובהתאם לממצאים הקודמים

שהתגלו בסקר,

חשוב לציין

כי

מתוך

98

הורים

רק

הת שלושה

ייחסו לחו

ויות שליליות עם חונכים:

"

...

לפעמים

הם

[החונכים]

פשוט

מדהימים

ורגישים

ועוסקים

כדי הכל

, הילד עם לתקשר

ולפעמים

נראה

כאילו

החונכים

"

מעבירים

ולא הזמן את"

מתאמצים

" ..." ;

החונכים

חייבים

עם להבין

כניסתם

לתפקיד

שזה ,

אם , חוג עוד סתם איננו

על מקבלים

את עצמם

המחוייבות

זה

צריך

להמשך

כל לאורך

. הקיץ מחנה וגם השנה

חווינו

חוסר השנה

יציבות

של

וזה חונכים

משנה

את לגמרי

ההנאה

"...

.

עם זאת

, רק הורה אחד

ציין

חונכים שהתייחסו לחניכים בהתנשאות

..." :

יש

לציין

שאצל

חלקם

מורגש

הסתכלות

מלמעלה

אל למטה

החניכים

שזה כזאת במידה

אפילו

את העליב

." החניכה

מ שישה

ההורים

ביקשו להרחיב את מספר המפגשים השבועיים

בין החונכ

ים והחניכים (מעבר למפגש השבועי

בסניף). מבקשות אלה ניכרת חשיבותו של הקשר, כפי שזה נתפס על ידי ההורים.

נתונים

– אלה

הכמותניים

לצד האיכותניים

תומכים באפשרות כי התנועה מצליחה ביעדה למלא את צרכיהם של

החניכים

הן ברמת שיפור חיי החברה בעצם קיומה של מסגרת חברתית נעימה

מחוץ לשעות בית הספר והן ביצירת

ההזדמנות לקשר ביניאישי חם עם בני נוער מן האוכלוסיה הכללית.

לסיכום שאלון הורי החניכים נ

ציין הערה שכתב אחד מהורי החניכים המתייחסת להשפעה מקווה של הפעילות על

החונכים

ומעגלי ההשפעה שלהם, כמו גם

על התהליכים הלא פשוטים העוברים על החונכים, שאולי דורשים עיבוד

נוסף

בקבוצת החונכים

מעבר לפעילות המתקיימת כיום:

עבורי "

מקום כל קודם היא התנועה

שיוצר

שינוי

שבו באופן

עם אנשים

צרכים

מיוחדים

נתפסים

: בחברה

ילדים

חונכים

בכנפיים

של

כל קודם הם קרמבו

של שגרירים

הילדים

שלנו

הם אם . בחברה

יעברו

נכון תהליך

שילמד

אותם

ולא לקבל

לחשוש

עם מאנשים

צרכים

מיוחדים

הילדים

יזכו שלנו

לחיות

. יותר טובה בחברה

של הקושי

הילדים

לא הוא שלנו

בהתמודדות

עם

הקשיים

האובייקטיבים

אלא

בעיקר

להתמודד

שלא בחברה

מקבלת

אותם

. שהם כמו

חשוב

שלחונכים

יהייה

ליווי

ביצירת

עם הילד עם הקשר

הצרכים

המיוחדים

צריך .

מקום השיהי

שיתן

לגיטימיות

לחששות

ולפחדים

כדי שלהם

שיוכל

להתפתח

קשר

אמיתי

ומכיל

.

לעיתים

הרגשתי

לא שהחונכים