Next Page  44 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 44 / 52 Previous Page
Page Background

43

, ט' לדברי

עיקר ה

על " קרמבו " של השפעה

משתתפיה

בעלי

הצרכים

המיוחדים

היא

ו מחד כוח בנתינת

מעגל חברתי

פי על . מאידך

זו , דבריו

מסגרת

יותר הרבה

מספקת

בית מאשר

. הספר

הראיון עם ה'

' ה

היא

מזה " קרמבו "ב חניכה

3

היא כעת . שנים

'. ז בכיתה

בשנתיים

האחרונות

את לה יש

אותה

היא . חונכת

אוהבת

. ( לשיר

' ה לעיתים

יוצאת

ממיקוד

ולאחר

מכן

חוזרת

לפוקוס

כך ,

שקשה

לפעול

בעקבות

ראיון

שהוכן

.) מראש

כאשר

נשאלה

חסר מה

מבחינתה

היא ,

חייכה

ואמרה

שרה היא בבית ". בנים "

ו " קרמבו " של שירים

חוזרת על

ה

מוראלים

היא :

מספרת

שלה להורים

ולאחותה

אודות -על

." קרמבו "ב מעשיה

יש לציין כי

המילה

היחידה

שהיא

אמרה

במהלך

הראיון

, " קרמבו " הייתה

והיא

אמרה

אותה

. ברור מאד באופן

הראיון עם י'

' י

בת היא

13.5

ו

נמצאת

מגיל " קרמבו "ב

11

שנים. ה

שלה חונכת

נמצאת

מזה " קרמבו "ב

3

, שנים

ובמהלך

כל

הזה הזמן

', ח'. י עם הייתה

החונך

" נמצא שלה הנוסף

וחצי שנה מזה " בקרמבו

.

גם הוא היה בכל אותה תקופה

עם

' י '. י

רבה חיות בעלת

ובמהלך

החלה אף הראיון

את לכתוב

התשובות

בעצמה

,

אולם

פעולה זו

רב זמן הגזל

מהפעילות

השגרתית

שהתנהלה

הזמן באותו

באולם

המרכזי

,

והיא

לא

רצתה

היא . אותה לפספס

את אוהבת

הכי היא . " קרמבו "

אוהבת

ואת כדורסל

" המשחק

Big Bear

היא ".

רוצה הייתה

" קרמבו "ב שיהיה

כדורסל

, אמיתי

ולא

כדור

ספוג עשוי

, שנראה שבו הם משתמשים

היא .

אוהבת

לשחק

עם כדורסל

. שלה החונכים

לפעמים

היא גם

אוהבת

היא . לדבר

אוהבת

את החונכים שלה:

מ היא בבית

ממשיכה את הקשר

עם

החונכים

בפייסבוק

ועושה

דברים

אחות לה יש. " קרמבו "ב עשתה ש

שנמצאת

והיא ץ"ח בתכנית

היא . איתה משחקת

הכי

את אוהבת

לא( הבריכה

"

.)" בקרמבו

היא בקשר טוב עם בני משפחתה.

י'

מספרת

שהיא

יותר אוהבת

בית את

הספר

משום

שאפשר

לתקשר

שם

יותר טובה בצורה

יש –

בבית הספר

מחשבים

ומכשירים

וכולם

בבית הספר

יודעים

שפת את

הסימנים

" קרמבו "ל.

היא באה

. חברים ה בשביל

7

מראיונות אלה עולה תמונה של שביעות רצון

המתאימה לתמונה המצטיירת מנתוני שאלון הורי החניכים

. בפרט,

שתי הנקודות הבולטות שעלו מן

הראיונות היו רקימת הקשר הקרוב והחם עם החונכים והצורך בחברים

" קרמבו "ש

עונה עליו. במקרה של ט'

אף

ברור כי קיימת אצלו תחושת מסוגלות רבה: זו ניכרת הן בדבריו והן

במעשיו.

כמובן

יכול אינו זה שניתוח

לספק

תמונה

של מלאה

של החוויה

קול לתת מנת על . " קרמבו " חניכי

למשתתפים

אלו

בצורה

ראויה

, ובפרט לאור ההטרוגניות הרבה של החניכים

,

נדרשת

הערכה

של יותר עמוקה

חוויותיהם

כדי .

לבצע

צורך יש, זה מסוג הערכה

להקדיש

זמן

ומאמץ

בשני כיוונים: (א) יצירת

תקשורת

של המראיינים

עם

החניכים

7

אחד

שלה החונכים

, זו תשובה מ נבוך היה

והסביר

למראיינת

בבית תלוי שזה

הספר

, והוסיף שהמראיינת

לא

צריכה

להיות

מושפעת

מכך לרעה

בתהליך ההערכה

.

הערה זו חושפת את תחושת הנאמנות של החונכים לתנועה מחד גיסא, אבל גם את הבעייתיות בעריכת

ראיונות עם חונכים מתווכים מאידך גיסא.