Next Page  41 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 41 / 52 Previous Page
Page Background

40

מן התשובות עולה כי

מרבית ההורים סבורים ש

הכישורים העיקריים ששופרו

אצל החניכים

הם כישורי התק

שורת

הבינאישית וההתנהגות

בחברה.

למעשה, כשמוסיפים את אלה שהשיבו "לא רלוונטי",

מתברר כי בעוד

ש"תקשורת בינא

ישית" ו"התנהגות חברתית" רלוונטיים

לחלק גדול מהמשיבים

(רק

9%

12%

ענו שאינם

רלוונטיים

, בהתאמה) שלושת הכישורים האחרים

שנבחנו

לא רלוונטיים לבערך

30%

מההחניכים (לדעת ההורים)

כל אח

ד.

יש לציין כי מעבר לחיוב שבנתונים אלה, הערכת מלוא משמעותם הינה מוגבלת שכן

אין לנו נתונים על נקודת

הפתיחה של החניכים

.

יתרה מזו, אין ספק שגם לסוג המוגבלויות מהם סובלים החניכים רלוונטיות גבוהה לסוגיה

זו. כך, לדוגמא,

בהקשר של פיתוח יכולות תקשורתיות והתנהגות חברתית

אין דין ילדים ובני נוער הנמצאים על

הספקטרום האוטיסטי

כדין חניכים הסובלים ממגבלה פיזית. בנוסף

, יש לקחת בחשבון את גיל ההתבגרות בו

מצויים החניכים גם כן

שטומן בחובו שינויים גדולים בכלל ויש לו השפעה גדולה על התנהג

ויות חברתיות בפרט

.

א עם ז

ת, חשוב לציין שלושה ממצאים נוספים שהעלה הסקר:

רוב מוחלט של ההורים סבור

כי הפעילות ב

" קרמבו "

משפרת את איכות חייהם של החניכים בעצם שיפור

חיי החברה שלהם (

79%

מההורים

יהש שסברו

בט זה רלוונטי

לילדיהם

הזדהו מאוד עם טענה זו

) ובהזדמנות למפגש

עם בני נוער מהחברה הכללית (

89% .)

מעניין לציין

74%

מההורים

לא הזדהו

כלל

עם הטענה כי הקשר של החונכים עם החניכים מהול ברחמים

( 18%

הזדהו מעט

עם הטענה ורק

8%

הזדהו מאוד עם הטענה)

.

לאור המקום המרכזי שתופס הקשר בין החונכים לחניכים

ולאור הממצא האחרון

, בחנו את התשובות

שנתנו

ההורים

לשאלה הפתוחה "

מהם

הכלים

שחסרים

לדעתך

לחונכים

כדי בתנועה

יותר טוב קשר ליצור

הילד עם

" ?שלך

השאלה

הע

לתה, באופן טבעי, תגובות שונות.

59%

מהמשיבים

לא ציינו מחסור כז

ה (בין אם ציינו

זאת

במפורש ובין אם לא כתבו דבר).

, למעשה

ניכר היה

כי מרבית ההורים היו שבעי רצון מאוד מפעילות החונכים

54%

23%

48%

36%

34%

42%

46%

43%

40%

40%

4%

31%

9%

24%

26%

תקשורת בינאישית

כישורים מוטוריים

התנהגות בחברה

יחסים עם אחים

התנהגות בבית

הספר

השפעת הפעילות על כישורי החניכים

השפעה

השפעה מועטה

אין השפעה