Next Page  34 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 34 / 52 Previous Page
Page Background

33

להם, הסובלנות והסבלנות שאין לנו בחיי היום

-

יום. היא תמיד חוזרת עם סיפורים מדה

ימים לגבי האתגרים שהיו

לה וכיצד התמודדה כדי להוציא ילד ממצב רוח רע ולעזור לו ל

נות". הי

נקודה זו עלתה גם בראיונות עם החונכים:

"

כל אחד יכול לתרום, כל חניך בדרך שלו. אני גאה

שאני חלק

מקרמבו

ואני בטוחה שעוד כמה שנים אני אסתכל אחורה ואעריץ את עצמי שבחרתי להצטרף

לכנפיים של קרמבו

למרות הקשיים" (חונכת שנתיים מרמת גן).

ביטויים אלה מבטאים בבירור את תחושת השייכות והגאווה של

המשתתפים.

גם במקרה זה תוקפו הממצאים האיכותניים בעזרת הממצאים הכמותניים. חלקו השביעי של

שאלון

החונכים

בחן

את האופן בו מזהים החונכים את מאפייני

השתייכותם לתנועה. כפי שעולה מ

גרף ה

בהמשך

בו סקלת התשובות

,

המבטאת מידת הסכמה עם ההיגדים,

נעה בין

1-4

, החונכים מזהים את עצמם כחברים בתנועת נוער מהנה ובעלת

קווים חברתיים מובהקים.

נתון זה חשוב במיוחד לאור החשיבות של השתייכות לקבוצת בני הגיל בתקופת

ההתבגרות (

Marcia, 1966

)

5

.

לסיכום, הנתונים השונים שנבחנו

בהקשר ההערכה העצמית

מצביעים על תמונה חיובית: תחושת הערך העצמי של

החונכים גבוהה, יש להם חוויית שייכות חזקה לתנועה ומצבם החברתי בבית הספר משופר. עם זאת, החונכים

עצמם

, בניגוד להוריהם,

חלוקים בשאלה אם ניתן לייחס

את התוצאה האחרונה לחברותם בתנועה.

5

אחד ההיגדים שבחנו היה "אני שייכ/ת לקבוצת אנשים שמתנדבים". מענין לציין כי, כפי שהדבר מהשתקף בציון הממוצע שהתקבל

( 2.25

בסולם בין

1-4

), בהיגד זה נתגלתה מחלוקת בין החונכים. זו באה לידי ביטוי בקיומן של שתי קבוצת גדולות של חונכים: כאלה

שהסכימו עם ההיגד (

39%

) וכ

אלה שלא הסכימו אתו (

61%

). ניגוד זה משקף הבדלים באופן בו תופסים החונכים את פעילותם

אם זו

משקפת התנדבות או אם לאו.

נזכיר כי לפי התפיסה ה"קאנונית" של "כנפיים של קרמבו". לא מדובר בהתנדבות.

3.83

3.46

3.63

2.25

/ אני שייכ

ת לתנועת נוער

.

/ אני שייכ

ת לקבוצת

אנשים שפועלים למען

. החברה

/ אני שייכ

ת לקבוצת

אנשים שנהנים ביחד

.

/ אני שייכ

ת לקבוצת

אנשים שמתנדבים

.

אפיון ההשתייכות של החונכים