Next Page  35 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 35 / 52 Previous Page
Page Background

34

פיתוח

כישורי

מנהיגות

חברתית

התייחסויות שונות לנושא פיתוח כישורי המנהיגות

החברתית

של החונכים עלו

בשאלות הפתוחות בשאלונים

לחונכים. להלן שתי דוגמאות:

" ]...[

לדעת לבקר כל דבר בחיים לחיובי ולשלי

לי. אם יש משהו שאני לא מסכימה א

תו או כן מסכימה, לדעת מה

הדעה שלי על דברים בחיי, בחברה,

בתנועה בכל מקום

"

(חונכת מכוכב יאיר

-

צור יגאל).

"

עם רצון וחזון ניתן לחולל שינוי לא משנה עם איזה סוג של בן אדם זה

" (חונכת

טבריה) מ

במהלך

התצפיות

הפגינו החונכים תכונות

מנהיגות

יות

: כריזמטיות, עמידה מול קהל

,

יכולת השפעה, יכולת לשיתוף

ו פעולה

יכולת התמודדות עם משברים

מסוגים שונים (משברים אישיים

חניכים של

בפעילות ומשברים בעלי אופי

לוגיסטי)

.

למרות

שהחונכים לא נשאלו במישרין על פיתוח כישורי מנהיגות בשאלון, ברצוננו להתייחס לתחושתם כי חלו

הבדלים בעמדותיהם

ורגישותם החברתית

, וחשוב מכך

בהתנהגויותיהם

ביחס לעבר.

הגרף הבא מסכם את

תפיסות החונכים, כפי שאלה באו לידי ביטוי בשאלון (סולם

1-4 .)

מן התשובות עולה כי החונכים חווים שיפור ביחסם (עמדות והתנהגות) אל השונים מהם, ובפרט

אל בעלי הצרכים

המיוחדים. בנוסף (וזו אולי הנקודה המשמעותית ביותר בהקשר המיידי של הסעיף הנדון)

הם מדווחים על עליה

בפעילות שמטרתה להתנגד לעוולות חברתיות.

אלה כמובן בבחינת תנאים הכרחיים (גם אם לא מספיקים) לפיתוחה

של מנהיגות חברתית.

3.65

3.60

3.65

3.49

1.46

3.76

3.73

1.00

2.00

3.00

4.00

אני יותר פתוח

/

ה להכיר אנשים ששונים ממני ביחס לעבר

.

אני יותר מתיידד

/

ת גם עם אנשים ששונים ממני ביחס

. לעבר

אני יותר מצביע

/

ה על מצבים של חוסר צדק חברתי ביחס

לעבר

אני יותר פועל

/

ת נגד חוסר צדק חברתי ביחס לעבר

אני יותר חושב

/

ת שילדים עם צרכים מיוחדים הם מסכנים

ביחס לעבר

יותר קל לי לתקשר עם ילדים עם צרכים מיוחדים ביחס

לעבר

אני יותר מודע

/

ת לקיומה של אפליה ביחס לציבורים שונים

ביחס לעבר

מידת הסכמה עם ההיגד

מידת הסכמה עם היגדים הנוגעים לשינוי ביחס לעבר