Next Page  26 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 26 / 52 Previous Page
Page Background

25

האישית יש אפשרות של בחירה.

יתרה מכך, המחקר הכמותני מתרכז באוכלוס

יה שפעילה ב

"כנפיים של

" קרמבו

שנתיים או יותר

.

המחויבות האישית הינה תכנית חד

ש-

נתית וכל מי שהשתתף במחקר זה

כבר בחר בחירה חופשית

להישאר ב"כנפיים של קרמבו" זו ה

שנייה. ה פעם

יצוין כי

גם

הספרות עוסקת באפשרות של מיון עצמי בקרב בני

נוער מהאוכלוסיה הכללית הנפגשים עם בעלי צרכים מיוחדים

(

Helmstetter, Peck, & Giangreco, 1994;

Krajewski & Flaherty, 2000

).

כאשר נשאלו מה בא קודם

הביצה או התרנגולת

כלומר

, הטיפוס של האדם או

," קרמבו "

שניהם ענו ש

" קרמבו "

מעודד ומעצים את הרצונות הטבעיים לערכים. וזה מתורגם לפעולה.

(חונכת מחוד השרון)

על מנת להשלים את התמונה

נזכיר את

החלק השלישי של השאלון

לחונכים

סקרש

את הסיבות לפעילות החונכים

בעלי ותק של שנתיים לפחות בתנועה. חשוב להדגיש כי חלק זה לא בחן את הסיבות המקוריות להצטרפות

לתנועה

, אלא את הגורם המניע להשתתף בפעילויות כיום.

כפי שניתן ללמוד מן הגרף

המופיע לעיל

, ארבע סיבות צוינו על ידי חלק ניכר מהחונכים (בין

70-75%

מהחונכים)

כסיבות העיקריות לפעילות: אמונה בחזון של התנועה, חוויה של יכולת השפעה, אהבת החניך או החניכה והנאה.

כצפוי, הסיבות החיצוניות (מחויבות אישית / תעודת בגרות חברתית) שהובילו

20%

מהחונכים להגיע לתנועה

מלכתחילה אינן משחקות תפקיד שנתיים לאחר ההגעה לתנו

עה. מעניין לציין שגם למעגלים החברתיים של

0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90%

100%

זה חלק ממחויבות אישית

/

תעודת בגרות חברתית

' החבר

ה שלי באים

אני אוהב

/

ת את החניכ

/

ה שלי

אני מאמינ

/

ה בחזון של התנועה

זאת עבודת קודש

כיף לי פה

כאן יש לי כוח להשפיע

זה גורם לי להרגיש טוב עם עצמי

החינוך שקיבלתי בבית

הסיבות לפעילות חונכים וותיקים בתנועה כיום

סיבה עיקרית

, סיבה

אבל לא עיקרית

לא סיבה