Next Page  18 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 18 / 52 Previous Page
Page Background

17

הנחות

הנחות היסוד העומדות בבסיס המודל הלוגי

מתחלקות ל

האל

הנוגעות

ל

תכנית הפעילות

, אלה הנוגעות

לחונכים (מן

האוכלוסיה הכללית)

ול

אלה הנוגע

ות למשתתפים בעלי הצרכים המיוחדים

.

ההנחות

העומדות בבסיס תכנית הפעילות

ההנחה

העומדת בבסיס הפעי

לות היא זו: אם ניתנים למתבגרים מן האוכלוסיה הכללית ולמתבגרים בעלי צרכים

מיוחדים

תנאים למפגש

בלתי אמצעי, חוויה חיובית משותפת

והכישורים לקבל את

ה

אחר והשונה, עמדותיהם של

המשתתפים

תשתננה והתנהגותם כלפי האחר תשתנה בהתאם. הנחה זו נתמכת בספרות ה

מחקרית. למשל,

Cohen,

Roth, and Neikrug (2012)

מציינים שקיימות שתי גישות מרכזיות לשינוי עמדות ביחס לאנשים: מגע ישיר

ומתן מידע. טענת החוקרים היא שמידע איננו מספיק לצורך יצירת השינוי, ורק השילוב של שני האפיקים (מתן

מידע ויצירת מגע ישיר מתמשך) הוא זה שיוביל לש

ינוי משמעותי.

הנחות

הנוגעות

למשתתפים

בעלי

הצרכים

המיוחדים

אם נותנים

למשתתפים בעלי צרכים מיוחדי

ם

את ההזדמנות

לפעול

בתנועת נוער יחד עם בני נוער

מהאוכלוסייה הכללית

,

סייע י הדבר

להם במימוש הפוטנציאל ש

טמון

בהם ויעלה את ביטחונם החברתי ותחושת

ההערכה העצמי

ת.

החשיפה לבני נוער השונ

ים הנמנים על האוכלוסייה הכללית

נה קטי מ

בקרב קבוצת בעלי הצרכים המיוחדים

תפיסות סטריאוטיפיות

-על

אודות בני נוער מהאוכלוסייה הכללית ו

-על

אודות עצמם

,

כאלה כ

שנמנים על קבוצת

בעלי הצרכים המיוחדים

.

הנחות

הנוגעות

לחונכים

מן

האוכלוסייה

הכללית

הנחת

המוצא היא ש

אם

מאפשרים

את נוער לבני

ההזדמנות

והכישורים

הנדרשים

כדי

להכיר

, לזהות ולהבין

צרכים

מיוחדים

הם ,

אכן

יהפכו

לאנשים

יותר טוב המבינים

עם אנשים

צרכים

. מיוחדים

תהליך זה יהפוך את

בני נוער להיות סובלניים יותר כלפי

אנשים שונים מהם.

הנחה זו

עולה בקנה אחד עם

הספרות המחקרית

העוסקת במסגרות בלתי פורמאליות, ובתנועות נוער בפרט (

Kahane & Rapoport, 1997

). נטען

כי שם

תנועות נוער מספקות קוד בלתי פורמאלי

למשתתפים

המאפשר

להם

לקיים התנהגות משמעותית

ואותנטית

בחברה

, גם מחוץ לזמן הפעילות בתנועות הנוער.

יתרה מזו,

ההנחה

י היא ש

ש לתנועת נוער עם

תכנית חינוכית מהסוג הקיים ב"כנפיים של קרמבו"

את

הפוטנציאל לה

גם שפיע

על העמדות של

מעגלי אוכלוס

יה שלא באים במגע ישיר עם אוכלוסיות עם צרכים

מיוחדים

, זאת באמצעות

יצירת סוכני שינוי בקרב החונכים.