16 ילדים, בבית קטן בהרצליה. כמה חדשני היה אז להקים בית ספר בתוך הקהילה ולא מרחוק, בין חומות וגדרות.
“לכל אדם הזכות לחיות בכבוד ובהתאם למלוא יכולותיו", אמר איזי שפירא ז"ל ומילותיו אלו מהדהדות בערכי הארגון וחזונו לאורך כל שנות פעילותו.
העשור הראשון לפעילותנו התמקד בהקמת שירותי הליבה, התבססות הרעיון ופיתוח המודל הייחודי שלנו – השפעה על אדם וקהילה.
16 ילדים, בבית קטן בהרצליה. כמה חדשני היה אז להקים בית ספר בתוך הקהילה ולא מרחוק, בין חומות וגדרות.
בעקבותינו פועלים כיום 180 מעונות יום ברחבי הארץ, תחת פיקוח של משרד הרווחה.
המרפאה המיוחדת הזו, ייעודית לילדים ואנשים עם מוגבלות, שינתה לאורך שנותיה, ועודה משנה, אלפי חיים לטובה.
וכמובן לא נשכח כי בשנת 1987 עברנו למשכן קבע והשתקענו ברעננה. מאז רק צמחנו ופרחנו ו-16 הילדים מראשית הדרך גדלו, צמחו והיו לעם רב של דורות רבים.
העשור השני התאפיין בצמיחה מדהימה ובמינוף. פותחו מגוון שירותים חדשניים וייחודיים, והוקם המכון ללימודי המשך שמכשיר אלפי סטודנטים בשנה. בכך התחילה להתרחב השפעתנו על תחום המוגבלות בישראל.
האגדה אומרת שנעמי סטוצי'נר, בתו של איזי שפירא ז"ל ומייסדת הארגון, נהגה לומר לצוות תחתיה: "תחלמו ואנחנו נמצא דרך להגשים את החלום, השמיים הם הגבול".
האגדה היא אמת מוחלטת, כי איזו צמיחה מדהימה הייתה בעשור השני וכמה דברים ראשונים, חדשניים וייחודיים התרחשו. ואיך שמינפנו…
ומה קרה הלאה? פיתחנו קורסים מקצועיים להכשרת הידרותרפיסטים, ערכנו מחקרים, והוצאנו לאור ספר ראשון מסוגו הידרותרפיה – כלים ייחודיים לקידום יכולות ואיכות חיים.
בעקבותינו נפתחו עוד כ-150 מרכזים בארץ.
ומה קרה הלאה? פיתחנו קורסי הכשרה לעבודה בחדר המיוחד הזה, וערכנו מחקר חדשני על השפעת סביבת הסנוזלן על מערכות תפקודיות אצל פעוטות, בשיתוף אוניברסיטת תל אביב (2021).
בעקבותינו פועלים כ-400 חדרי סנוזלן ברחבי הארץ.
ומה קרה הלאה? המכון מציע מידי שנה מגוון רחב של הכשרות מקצועיות בנושאים שונים בתחום המוגבלות והשיקום ופועל באמצעותם לשינוי עמדות והתנהגות בחברה.
כ-3,000 סטודנטים בשנה ועוד אלפים משתתפים בימי עיון וובינרים בארץ ובחו"ל.
כן, היינו חדשנים באותן שנים גם בחזון שלנו לתקף את המודלים ולמדוד את ההישגים שלנו.
המרפאה המיוחדת הזו, ייעודית לילדים ואנשים עם מוגבלות, שינתה ומשנה אלפי חיים לטובה.
כן, היינו חדשנים באותן שנים גם בחזון שלנו לתקף את המודלים ולמדוד את ההישגים שלנו.
בעשור זה אף כוננו פרס משלנו – "אות החסד" ע"ש ווילי וסיליה טראמפ ז"ל – שניתן לאנשים וארגונים שתרמו תרומה משמעותית לקידום תחום המוגבלות.
העשור השלישי התאפיין בתרגום הפעילות להשפעה רחבה – השפעה על מדיניות, שינויי חקיקה ותקנות, המשפיעים על כחצי מיליון איש בשנה.
"אני משבח את בית איזי שפירא בהעלאת המודעות ושיתוף הידע, בזכותכם נעשה שינוי באיכות חייהם של אינספור אנשים עם מוגבלויות" ביל קלינטון בהשקת חגיגות 25 שנה לארגון.
יחד השפענו על מדיניות: הובלנו 14 שינויי חקיקה ותקנות, המשפיעים על כחצי מיליון איש בשנה.
וגם כתבנו, חקרנו והפצנו ואפילו קיבלנו פרס, אבל זה קרה בתחילת העשור החמישי.
הובלנו 14 שינויי חקיקה ותקנות, המשפיעים על כחצי מיליון איש בשנה.
שותפות מרשימה ומרגשת הנבנית כבר למעלה מ-20 שנה עם החברה הערבית.
מגוון של קורסים מונגשים בשיתוף מוסדות אקדמיים מובילים, המאפשרים לאנשים בוגרים עם לקויות למידה מורכבות ומוגבלויות שונות לגלות את יכולותיהם ואת מסוגלותם האישית והייחודית.
נכתב מודל שיצא בספר: זהות של מסוגלות של ד"ר בנימין הוזמי.
הקמת קהילה חינוכית משותפת לפעוטות ולהוריהם שתאפשר השתתפות מלאה בין פעוטות עם וללא מוגבלות ותפעל למימוש זכותם לסיכויים שווים ולעתיד של צמיחה וכבוד.
ייחודיות המודל:
היה לנו חלום שבו ילדים עם ובלי מוגבלויות יוכלו לשחק יחד בפארק. החלום התגשם, בנינו מודל והפצנו אותו הלאה.
וגם מספר פארקים ברחבי העולם.
יחידה קהילתית, המעניקה טיפול ייחודי לילדים ובוגרים המתמודדים עם מוגבלות שכלית וקשיים רגשיים ו/או נפשיים משמעותיים.
מה קרה הלאה? מודל עבודה הייחודי מונף לשיתוף פעולה ראשוני מסוגו עם קופות החולים.
היחידה מוכרת ע"י משרד הבריאות.
בעשור הרביעי הרחבנו גבולות ופרצנו לעולם הגדול. מתן ייעוץ והכשרה למטפלים, ארגונים וממשלות, חילופי מידע, פרויקטים משותפים, קשרים אקדמיים ומחקרים.
הנה כמה דוגמות:
כמו תמיד המשכנו להסתכל קדימה…
הוקם לקידום שילוב, עצמאות ואיכות חיים של אנשים עם מוגבלות. המרכז פועל לפיתוח פתרונות טכנולוגיים, ליווי ויעוץ ליזמים וסטרטאפים, הכשרה והטמעת טכנולוגיות.
פועל על-פי העיקרון "שום דבר עלינו בלעדינו" ומפתח קבוצות מנהיגות של אנשים עם מוגבלות.
במסגרות הבריאות ובתי חולים.
העשור החמישי מתמקד בחיזוק ההשתלבות והחוסן של פעוטות, מתבגרים ומבוגרים עם ומגבלות ובני משפחותיהם בקהילה.
הקמת קהילה חינוכית משותפת לפעוטות ולהוריהם שתאפשר השתתפות מלאה בין פעוטות עם וללא מוגבלות ותפעל למימוש זכותם לסיכויים שווים ולעתיד של צמיחה וכבוד.
ייחודיות המודל: