להקנות למטפלים כלים לתקשורת עם חניכים שאינם מתקשרים שפתית.
לחשוף את המשתלמים מושגי יסוד בתקשורת.
לפתח בקרב המשתלמים תפיסה ערכית הרואה בהבעה בסיס לאיכות חיים ולהגדרה עצמית.
אוכלוסיית יעד:הורים, מטפלים ואנשי מקצוע העובדים עם אנשים עם צרכים מיוחדים.
מס’ משתלמים: 22.
מרכזת הקורס: גב’ אסטל סלבין
מבנה הקורס: 60 שעות שתועברנה ב-12 מפגשים שבועיים 5 בני ש”א האחד.
תכני הקורס: תקשורת מהי?
היכרות עם סוגי ליקויים המעוררים את הצורך בהסתייעות בתקשורת תומכת וחלופית
אסרטיביות, בחירה והגדרה עצמית – תקשורת והתנהגות
השימוש בשפת סימנים וג’סטות, בניית לוחות תקשורת (PCS & Bliss), הפקת קולות, טכנולוגיה מסייעת (פלטים קוליים לסוגיהם)
יישום ערוצי התקשורת הנילמדים בחיי היומיום ובניית תוכניות אישיות לתקשורת.