מאגר הידע

 

מודלים וגישות התערבות

  • דיאן סלרס –  קלינאית תקשורת ועמיתת מחקר ב Chailey Heritage Clinical Services, Sussex Community NHS Trust
    תרגום ועריכה: אסטל סלוין וצוות קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק, בית הספר בית איזי שפירא
    תרגום ועריכה: ג’ודי בלינדר – אדלקופ וצוות קלינאיות תקשורת של בית חולים אלי”ן
    תרגום לעברית של EDACS – Eating and Drinking Ability classification System, סיווג ליכולות אכילה ושתיה בקרב ילדים עם שיתוק מוחין. 

  • אנג’לה לוין – מתנדבת, בית איזי שפירא
    המאמר מציג את השימוש הפסיכו-תרפויטי שקיים בטיפול בתנועה/מחול כתהליך המעודד את האינטגרציה הרגשית, הקוגניטיבית, הגופנית והחברתית של הפרט.

  • ג’ין יודס – מנכ”לית, בית איזי שפירא
    אביטל ינובסקי – ניהול גיוון בתעסוקה
    הרצאתה של ג’ין ג’ודס, מנכ”לית בית איזי שפירא, נישאה בכנס של ארגון Zero project בנושא תעסוקה והכשרה תעסוקתית לאנשים עם מוגבלות. ההרצאה עוסקת בדרך שבה בית איזי שפירא ממנף תכניות לכדי שינוי והשפעה ברמה הלאומית ואף הבינלאומית. אביטל ינובסקי הוסיפה ותיארה את התכנית ההכשרה במידענות עסקית לאנשים עם אספרגר שהתקיימה בבית איזי שפירא ולה הייתה שותפה.  

  • פרופ’ ג’ודית הולנווגר – אוניברסיטת ציריך, שוויץ וארגון הבריאות העולמי
    מצגת שליוותה את הרצאתה של פרופ’ ג’ודית הולנווגר על המודל לבריאות ותפקוד של ארגון הבריאות העולמי ויישומו עבור ילדים ובני נוער. 

  • אנג’לה לוין – מתנדבת, בית איזי שפירא
    מטרת הטיפול באמנות היא לערב קבוצות או יחידים בתהליכים יצירתיים שישפרו את רווחתם הגופנית, הפסיכולוגית והרגשית. המאמר מציג את המקצוע ושיטותיו.

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    דיינה קפל – דיינה קפל, מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    בוצ’ה הוא משחק פאראלימפי שהשחקנים בו מנסים להשליך כדור קרוב ככל האפשר לכדור מטרה לבן. המאמר מתאר את שילובו של המשחק בבית הספר בית איזי שפירא כפעילות ספורטיבית שבנוסף לשמירה על בריאות הגוף, מעצימה את התלמידים מספקת להם הזדמנות לפתח אינטראקציות חברתיות נורמטיביות באווירה מהנה, ומשמשת אמצעי לשיפור מיומנויות התנהגותיות, מוטוריות וקוגניטיביות.

  • אנג’לה לוין – מתנדבת, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את ההיסטוריה של הגינון הטיפולי, ואת השימוש בצמחים ובפעילויות הקשורות בגינון לצורך שיקומם של אנשים עם מוגבלויות גופניות או נפשיות, תוך מתן דוגמאות.

  • אנג’לה לוין – מתנדבת, בית איזי שפירא
    המאמר מציג ומסביר את היתרונות של רכיבה טיפולית עבור אנשים וילדים עם מגוון מוגבלויות.

  • קלאודיה קובי – אם מייסדת וחברת ועד מנהל, מפתחת התפיסה החינוכית של כנפיים של קרמבו
    מירב זייגר-קובר – פסיכולוגית חברתית ומנחה מקצועית, כנפיים של קרמבו
    מירב בועז – מ”מ מנכ”לית וסמנכ”לית פיתוח משאבים וקשרי חוץ, כנפיים של קרמבו
    המאמר בוחן את התפיסה האידיאולוגית של תנועת “כנפיים של קרמבו”, השפה המדוברת בה והמבנה שלה, לאור גישות השמות במרכז את האדם, הסובייקט, ומציעות דרכים לשילובו בכלל החברה

  • ד”ר גילה טובול – החוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות, הקריה האקדמית אונו
    ד”ר נירית ליפשיץ – החוג לריפוי בעיסוק, הפקולטה למקצועות הבריאות, הקריה האקדמית אונו

    כישורי התארגנות כוללים את דרך תכנון פעולות שונות וביצוען בדרך היעילה והמהירה
    ביותר. במאמר מוצג מחקר שמטרתו להעריך את כישורי ההתארגנות של ילדים עם עיכוב התפתחותי בסביבה הטבעית, במטלות של כישורי התארגנות באופן כללי ובמטלות התארגנות על בסיס שפתי. זאת, בהשוואה לכישורי ההתארגנות של ילדים עם התפתחות טיפוסית.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע