מאגר הידע

 

טכנולוגיה

  • הארץ
    פיתוח משותף של מעבדות SAP בישראל עם המרכז הטכנולוגי של בית איזי שפירא, הביא לעולם את issieBoard, מקלדת וירטואלית ייחודית המיועדת לילדים ולמבוגרים עם מוגבלויות שונות.

     

  • יו”ר ומנחה: גב’ ג’ין יודס, מנכ”לית בית איזי שפירא
    אירוע צד זה, שנערך במסגרת הכנס השנתי באו”ם של המדינות החתומות על האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ביוזמת בית איזי שפירא ובשיתוף המשלחת הישראלית לאו”ם, התמקד בחשיבות ובאתגרים בפיתוח רשת תמיכה ממוקדת מוגבלויות. תמיכה שתאפשר ליזמים גישה לידע, מידע , הדרכה ומשאבים בקהילה – באמצעות דיון רב- פנים של מומחים ממגזרים שונים.

  • אורית גרינשטיין – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    בוובינר מוצגים פתרונות לשימוש יעיל במאפייני הנגישות ב – iOS 10 באייפד, המבוססים על התאמות במערכת ההפעלה, ונערכת הכרות עם אופן השימוש במתגים במכשיר האייפד ובאפליקציות מתאימות. 

  • רותם רוזן, המוסד לביטוח לאומי, ישראל
    על פי עבודתה של גב’ רוזן, היישום אותו חקרה הוא בעל פוטנציאל רב לשימוש במסגרות תמיכה בתעסוקה עבור מתבגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ד”ר עדי נאמן – מכללת אורנים, ישראל
    במהלך הרצאה זו הוצגו עקרונות תיאורטית לעיצוב חומרי למידה לחינוך המיוחד, כמו גם כלים
    ואסטרטגיות להוראה שהוכחו כיעילות בחינוך המיוחד. הודגם כיצד אלו באים לידי ביטוי במגוון אפליקציות ייעודיות לחינוך המיוחד אשר מפותחות במטח.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • אורית גרינשטיין – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון ראשון בסדרת מפגשים מקוונים (וובינרים) בנושאי טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות. במפגש זה הוצגו פתרונות לייעול השימוש באייפד עבור אנשים עם מוגבלות והודגם אופן השימוש במתגים במכשיר האייפד ובאפליקציות מתאימות.

  • שחר מיידנבאום – האוניברסיטה העברית בירושלים, ישראל
    מכשירי התמרה חושית מעבירים מידע חושי שבדרך כלל מגיע מחוש אחד דרך חוש אחר. שני מכשירים כאלה מודגמים בהרצאה וכמו כן מצגים בה מספר פרויקטים בנושא המתנהלים בימים אלו. 

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • نوعا نيتسان – OT, MA ,مركّزة مجال التكنولوجيا في مركز الاستشارة التكنولوجي، بيت إيزي شبيرا
    راحيلي بلوم – SLP, BA , مركز الاستشارة التكنولوجي، بيت إيزي شابيرا
    إيريس اداتو- بيران – OT, MSc ,مركّزة البرامج التعليميّة، معهد ترامب، بيت إيزي شابيرا، ومحاضرة في المجمع الأكاديمي أونو
    لم يتم إنشاء الآيباد للأشخاص مع الإعاقة ، وهذا هو السبب في أنه يؤدي إلى تغيير حقيقي في نوعية حياتهم. في بيت إيزي شابيرا ، وجد أن استخدام جهاز الآيباد يشجع على التحفيز والمشاركة في مجموعة متنوعة من الأنشطة بين الأطفال والبالغين مع الإعاقة. يصف المقال استيعاب واستخدام الآيباد في أوقات الفراغ واللعب والتعليم والتواصل ، ويقدم قائمة التطبيقات.
    نُشر المقال لأول مرة في IJOT – مجلة إسرائيلية للعلاج المهني.

  • כרמית-נעה שפיגלמן – אוניברסיטת חיפה, ישראל
    אנשים עם מוגבלות שכלית חווים חסמים חברתיים, המובילים בדרך כלל למיעוט קשרים חברתיים – ולתחושה של בדידות חברתית. השתתפותם ברשתות חברתיות באינטרנט עשויה לספק להם ערוצי תקשורת נוספים ולתרום לרווחתם הנפשית. ממצאי המחקר אותו מציגה ד”ר שפיגלמן הראו כי אנשים אלו יכולים להשתתף ואף נהנים מההשתתפות ברשתות חברתיות באינטרנט. היא מוסיפה כי חשוב לספק לאוכלוסייה זאת תמיכה והדרכה באופן שוטף.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    עם ההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים, פותחה טכנולוגיה מסייעת  (Assistive Technology) ללמידה, ובה עזרים, תוכנות ואפליקציות שהשימוש בהם מסייע לעקוף קשיי למידה, משפר את ההישגים הלימודיים, ומקדם את תחושת המסוגלות וההצלחה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. במפגש זה הדגמה של טכנולוגיה מסייעת ללמידה, ודיון על סוגיות הקשורות בהטמעתה.

רוצים לדעת על מחקרים, הרצאות וסרטונים חדשים במאגר?
הרשמו ל"קול הידע" – מידעון משאבי הידע של בית איזי שפירא
  מאגר הידע