הכמיהה לנראות- סמנריון (003)

16 שבאה לידי ביטוי בשינוי בחיים ובשינוי . חברתי , מנגד בקרב של אחים ילדים נכות ללא , נמצא קשר בין חיובי הגנת היתר והעדפת של היתר את האם , האחים לבין הצמיחה הבאה לידי ביטוי בשינוי באמונה וברוחניות . כי מסתבר אחאים עושים לעתים שימוש נרחב בסיבות ובנימוקים מנת על שונים או להבין את לגנות הטיפול הדיפרנציאלי של . הוריהם סיבות ונימוקים אלו קשורים בחלקם ליכולתם של האחאים את לזהות ההבדלים האובייקטיביים והסובייקטיביים הקיימים בינם לבין אחיהם ובמידת הלגיטימציה הם אשר מייחסים לטיפול הדיפרנציאלי של . הוריהם במשפחות לילדים נכות עם אינטלקטואלית קיימת לגיטימציה גבוהה לטיפול דיפרנציאלי של , ההורים מפאת התלות של הבולטת עם הילד הנכות , בזולת ומכאן הצמיחה האישית והחברתית של . האחים , זאת לעומת במשפחות אין נכות ללא לילדים לגיטימציה לטיפול דיפרנציאלי של , ההורים מאחר שהילדים בריאים וללא צרכים ייחודיים . התחזקות האמונה הדתית בקרב של אחים ילדים ללא פיגור שכלי עשויה את לבטא הצורך של העיקש האחים להתמודד עם תופעת הטיפול הדיפרנציאלי של ההורים באמצעות חיפוש מפלט ונחמה הדת בחיק והאמונה ( פינדלר וורדי , 0266 . , ורדי 0224 .) מן המחקר עולה של שאחים ילדים נכות עם אינטלקטואלית , המתמודדים עם נסיבות חיים ייחודיות , עשויים יתרון "מ להינות מסוים " בהשוואה של לאחים ילדים נכות ללא אינטלקטואלית ובעת השינויים , המשימות והאתגרים הכרוכים בגיל ההתבגרות הם מתבוננים על סביבתם ובוחנים אותה בשל באופן ומעמיק הודות לכלים ולמיומנויות אשר רכשו במהלך ההתמודדות המשפחתית היום יומית עם עם הילד . הנכות אלה אחים מסוגלים כלל בדרך את בהיט להביע רגשותיהם ולחזק את בתוכם תחושת האחריות , תכונה אשר בתורה את מעשירה מיומנויות ההתמודדות ומחזקת את המשאבים אישיים והחברתיים . שלהם , לפיכך אפשר כי להסיק אחים של ילדים נכות עם יותר של מאחים ילדים נכות בלי , עשויים לראות באתגרי גיל ההתבגרות הזדמנות ללמידה ולגדילה פסיכולוגית ולכן גילו רמות גבוהות של יותר ( צמיחה , ורדי 0224 .) מהמחקר עולות ה השלכות חיוביות ה שיש באחאות המיוחדת - בשלות להתמודדות עם אתגרי גיל ההתבגרות וה יכולת להכיל את היחס הדיפרנציאלי של ההורים לעומת משפחות בהן אין ילד עם מוגבלות . המחקר מביא זווית ראיה חדשה שעד כה פחות הושם עליה דגש בתפיסות הקלאסיות , המפרשות את הדינאמיקה במשפחות בהן ישנו ילד עם מוגבלות וההשלכות הפסיכולוגיות השליליות על האחים . למרות ההפרדה הדיכוטומית בין הגישות , איני מו צאת כי מדובר בשתי גישות סותרות , אלא בגישה אשר מרחיבה את ההסתכלות על

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==