דף ריק

30 התכנית הצורך המענה מקורות מימון ראשוני סנוזלן – טיפול רב-חושי מבוקר מטפלים חיפשו שיטות טיפול נוספות, אלטרנטיביות וחדשניות כדי לענות על צרכיהם ההתפתחותיים האינדיבידואליים של ילדים עם מוגבלויות. בית איזי שפירא פיתח שיטת התערבות חדשה באמצעות הקמת חדר הסנוזלן הראשון בישראל. בית איזי שפירא עניין בפרויקט תורם בעל חזון שמימן את הכשרת אנשי המקצוע בארץ. בית איזי שפירא עדיין מפעיל את מרכז ההכשרה היחיד לסנוזלן בישראל. גני משחקים נגישים לילדים עם צרכים מיוחדים לא הייתה נגישות מלאה לגני משחקים שבהם יכלו לשחק עם ילדים אחרים, ושהיו מתאימים לרמת ההתפתחות ולצרכים הפונקציונליים שלהם. בית איזי שפירא הקים ברעננה את גן המשחקים הנגיש והמשלב הראשון בארץ בתוך מתן דגש על נגישות חברתית לצד נגישות פיזית. הפרויקט מומן באופן בלעדי על-ידי בית איזי שפירא ותורמים והשטח נתרם ע“י עיריית רעננה. מוסד הכשרה בתחום נכויות התפתחותיות היה קיים צורך גדול בלימודי המשך והכשרה של אנשי מקצוע בתחום הנכויות. בית איזי שפירא הקים את מרכז ההכשרה הראשון עבור אנשי מקצוע בתחום הנכויות ההתפתחותיות. תכנית זו מומנה על-ידי תורמים וכן באופן חלקי על-ידי תשלומים מסטודנטים בקורסים. רוח היזמות החברתית מאחורי התפתחויות אלה נגלתה לעין בשלבים המוקדמים ותועדה בפרסום בשם ”ביציאה מן המיצר: לקחים מתרומתם של אנשי מקצוע בשירותי .(1996 , הרווחה למשפחות ולילדים שלא נמצא להם מוצא“ )רוזנפלד, שון וסייקס הוזמנתי להשתתף בסמינר למידה בהובלת פרופ‘ יונה רוזנפלד ופרופ‘ דונלד 1993- ב שון. המטרה הייתה לבחון מה היה שונה בגישתם של מנהלי פרויקטים ששירתו בהצלחה משפחות, שלא קיבלו שירותים טובים מהמערכות הרגילות. עם ניתוח הממצאים מצאו הכותבים שכדי להצליח, כל הפרויקטים היו צריכים ליצור נישה בתוך מערך השירותים הרחב, שבתוכה יוכלו לספק שירות בתוך שימוש בפרקטיקות אלטרנטיביות. הכותבים זיהו ארבע אסטרטגיות השונות זו מזו באופן שבו הפרויקטים מיקמו את עצמם ביחס למשפחה מחד ולשירותים הקיימים מאידך. שנים לאחר שהוקם(, בית איזי שפירא תואר כאחד משני ארגונים 13) באותה עת המדגימים את האסטרטגיה של שירות משפחות באמצעות שירות חלופי הממומן באופן עצמאי, כפי שנכתב: נעמי סטוצ‘ינר

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==