דף ריק

158 ג‘ין יודס פרטנית אינה מבטיחה למידה ארגונית, אולם בלעדיה לא תתרחש כל למידה ארגונית.“ (. אם ברצוננו שידע ישפיע על גישות, התנהגויות ופרקטיקה, עליו 39 ‘ , עמ 1990) להתפתח על מצע של עבודה צוותית במחלקות שיש בהן תרבות למידה המתאפיינת במחויבות לעבודת צוות, בכבוד מקצועי הדדי ובחזון משותף. חזון משותף מספק אנרגיה יצירתית. זו מאפשרת התנסות ונטילת סיכונים, מובילה לחדשנות ומדרבנת לפעולה. סוג זה של תרבות למידה מתקיים בסביבה שבה אנשים (. נמצא כי פיתוח של חזון ושל 1990 , שואפים להשיג מטרה הקרובה לליבם )סנג‘י ערכים משותפים, שיתוף פעולה במקום תחרות בין עובדים במסגרת הארגון וטיפוח ( הם מנבאים מובהקים ליעילות 2004 , אמונה בטיפול טוב יותר בלקוחות )הוף ועמיתיו .(2007 ,‘ ארגונית )סאוק, ה‘ג‘, טאווה, ל‘, בסוק ק‘, מיונג הא, ל‘ ומי ג‘ה, ק לשם יצירת למידה צוותית יש צורך בזמן שיוקדש ללימוד ובמתן לגיטימציה ועידוד להתפתחות אישית כרכיב חיוני בהתפתחות ארגונית. כדי שצוות יוכל לדון באפשרויות פעולה, עליו לקבל תמיכה פעילה מההנהגה הבכירה. התפתחות הצוות בארגון לומד אינה נטולת מחיר, אולם היא שווה את ההשקעה. . מתן שירות בחברה רב-תרבותית 2 הצורך ברגישות תרבותית מהווה אתגר נוסף שעמו נמשיך להתמודד בשנים הקרובות. עבודתנו עם הקהילה הערבית במרכז סנדיאן וכן עם הקהילה החרדית, חשפה אותנו לאתגרים ולעושר של עבודה רב-תרבותית. עבודה זו הדגימה לנו שרבים מהנושאים שעל אנשים עם מוגבלות להתמודד עמם משותפים לאוכלוסיות שאינן חלק מהתרבות הדומיננטית. מחסום של שפה, גזענות, סטריאוטיפים וגישות שליליות – כל אלה (. עלינו להתחיל בבחינה ביקורתית של 2001 , תורמים לחוויה של קיפוח )מיר ועמיתיו מערכת האמונות והגישות שלנו ולהבין שכולנו מעוצבים על-ידי תרבות המעניקה לנו את זהותנו. תחושת הזהות שלנו משפיעה, בין במודע ובין שלא במודע, על יחסינו עם אחרים – הן כאינדיבידואלים, הן כאנשי מקצוע והן כארגון המחויב לשירות. במהלך השנים למדנו על החשיבות שבפיתוח צוותים העובדים במשותף עם קבוצות מתנדבים, ארגונים קהילתיים מקומיים ואנשי מקצוע בני המקום, כדי לפתח שירותים ותכניות המותאמים לתרבות בקהילות מיעוט ובקהילות אתניות. אנו מחויבים לרעיון ולתפיסה של שילוב ”כוחות מקומיים“ שמצד אחד יהוו את חוד החנית ליצירת השינוי בקהילותיהם, ומצד שני יאפשרו לנו להתאים את תכניותינו השונות באופן ההולם ביותר. הכשרה עתידית של אנשי מקצוע בקהילות אלה היא מחויבות עיקרית של בית איזי שפירא. הדיון המשותף על אמונות תרבותיות ועל נורמות קהילתיות מצריך פתיחות וכנות לגבי השקפות עולם, אמונות, ערכים ונורמות, כמו כן שיתוף של ידע על דתות, תרבויות ושפות אחרות שבאים איתן במגע. פעולות אלה נחוצות להצלחתו של שירות רב-תרבותי .(2004 , )סאמרס וג‘ונס

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==